Serwis

Wyklejanie samochodów to proces dosyć czasochłonny i złożony. Poziom trudności takiej usługi zależny jest od wybranej technologii oklejania, od sposobu przygotowania grafiki, oraz przede wszystkim od tego, czy oklejane są tylko fragmenty samochodu czy cała karoseria, co wiąże się zazwyczaj z demontażem niektórych elementów plastikowych. Rodzaj i jakość materiałów wybiera się pod kątem rodzaju wyklejania.

Wszystkie oklejane powierzchnie samochodu muszą być czyste. Szykując pojazd do aplikacji należy go umyć na myjni ale bez hydrowosku lub usługi woskowania, chociaż i tak auto będzie jeszcze dodatkowo dokładnie odtłuszczane w miejscach aplikacji folii. Po wyklejeniu grafiki, wszystkie elementy są zazwyczaj wygrzewane opalarką. Przez pierwszy tydzień po aplikacji, należy w miarę możliwości ostrożnie obchodzić się z reklamą i unikać myjni.

Reklama z folii OWV na tylnej szybie samochodu

Najprostszą, wręcz minimalistyczną wersją oklejenia samochodu, jest pełnokolorowy wydruk na perforowanej folii OWV i wyklejenie nią tylnej szyby samochodu. Przy dobrej pogodzie taka folia jest niemal niewidoczna od wewnątrz kabiny i w ogóle nie utrudnia prowadzenia pojazdu. Niektórym przeszkadza jednak fakt, że podczas opadów deszczu i przez pewien czas po opadach, woda zbiera się w dziurkach folii sprawiając, że przez szybę prawie nic nie widać.

W takim przypadku można się zdecydować na litery wycinane z kolorowych folii i wyklejenie na zewnątrz lub od wewnątrz szyby. Stosunkowo mała powierzchnia aplikacji i prosty sposób montażu, ma wpływ na bardzo atrakcyjną cenę takiej reklamy.

Digicom - oklejanie szyby samochodu folią perforowaną OWV
Digicom - oklejanie samochodu literami wyciętymi z kolorowych folii
Reklama na karoserii wycinana z kolorowych folii

Wiele firm decyduje się na taką stosunkowo prostą, ale jednocześnie czystą i estetyczną formę reklamy mobilnej. Przecież nie zawsze jest konieczność zastosowania w reklamie zdjęć - czasem wystarczy tylko nazwa lub logo, jakieś hasło reklamowe i dane teleadresowe. Zaletą tej metody wyklejania jest duża trwałość folii barwionych w masie i to nawet tych ekonomicznych. Dodatkowo przy ewentualnej odsprzedaży samochodu, stosunkowo łatwo usunąć literki i doczyścić miejsca aplikacji.

Reklama na karoserii z elementami drukowanymi

Często spotykanym wariantem oklejenia jest połączenie grafiki wycinanej z elementami drukowanymi. Takie realizacje są szczególnie popularne na samochodach dostawczych, gdzie są do dyspozycji duże i w miarę płaskie powierzchnie karoserii. Koszt takiej reklamy jest już zazwyczaj większy, gdyż wymaga połączenia dwóch lub nawet trzech technologii wyklejania.

Jakość zastosowanej folii dobiera się w zależności od głębokości przetłoczeń karoserii w miejscach wyklejania (folia monomeryczna, polimerowa lub wylewana), natomiast zawsze jest niezbędne zabezpieczenie wydruku lakierem lub laminatem z filtrem UV.

Digicom - oklejanie samochodu drukowaną grafiką i literami wyciętymi z kolorowych folii
Digicom - całkowite oklejanie samochodu drukowaną grafiką (car wrap)
Oklejanie całej karoserii samochodu grafiką
lub zmiana koloru samochodu (Car Wrapping)

Najdroższym i najtrudniejszym, ale też najbardziej skutecznym i przyciągającym wzrok rodzajem oklejenia, jest wyklejanie całej bryły samochodu. Na taką formę reklamy mobilnej najczęściej decydują się duże firmy i znane marki produktów, dysponujące dużą flotą samochodów i stawiające na mocny efekt marketingowy. W tym przypadku ZAWSZE stosuje się folie wylewane z najwyższej półki, dodatkowo zabezpiecza się grafikę lakierem płynnym lub laminatem z bezbarwnej folii wylewanej. Aby efekt końcowy był perfekcyjny należy na czas oklejania zdemontować niektóre elementy plastikowe (np. klamki, listwy lub klosze lamp) oraz dodatkowo okleić elementy "wystające" takie jak zderzaki i lusterka. Jako przedłużenie grafiki na karoserii okleja się również szyby boczne i szybę tylną przy zastosowaniu folii perforowanej OWV. Grafika podczas wyklejania jest mocno naciągana, dlatego aby uniknąć deformacji tekstów, często liternictwo wycina się z folii ploterowej i wykleja się później, jako dodatkową warstwę.

Tymczasowa reklama mobilna na magnesie

Reklama tymczasowa na samochodzie, to nic innego jak naklejki na folii magnetycznej. Jeśli używają Państwo samochodu prywatnego do celów firmowych (np. korporacje taksówkarskie, usługi kurierskie, tele-pizza), to informujemy, że wykonujemy również magnesy reklamowe na samochody. Stosujemy folię magnetyczną, czyli magnes o grubości 0,7 mm w rolce o szerokości 61 cm, na który naklejamy zwykłą białą folię samoprzylepną z nadrukiem solwentowym. Ze względu na zastosowanie, zalecamy lakierowanie wydruku laminatem płynnym z filtrem UV, który jednocześnie zabezpiecza grafikę przed drobnymi uszkodzeniami mechanicznymi. Mamy zwyczaj zaokrąglania rogów formatki, dzięki czemu prawidłowo zamocowany magnes na czystej karoserii bez zaprawek blacharsko-lakierniczych powinien wytrzymać nawet jazdę z prędkością do 120 km/h.

Digicom - tymczasowa naklejka magnetyczna

Galeria samochodów (realizacje)

Galeria samochodów (projekty)

Promocje

Digicom - promocja na plakaty A3

plakaty A3

Stale obowiązująca promocja na nasz najpopularniejszy produkt – 100 sztuk jednostronnych kolorowych plakatów A3 lub SRA3 wydrukowanych na papierze satynowym 120g w cenie

99 zł brutto

Digicom - promocja na canvas

wydruki na płótnie

Przy wydruku grafiki na canvasie o wielkości minimum 0,7 m2 (np. 100×70 cm) usługa lakierowania

gratis

Digicom - promocja na kalendarze

kalendarze 2019

Wielkimi krokami zbliża się sezon na produkcję kalendarzy. Zamów kalendarz już we wrześniu, a otrzymasz

5% rabatu

Kontakt

DIGICOM Centrum Druku Cyfrowego
Dział Poligrafii i Reklamy

ul. Łęczycka 55, 95-100 Zgierz
tel. +48 42 715-43-96
tel. kom. +48 798-483-108

 

Z chęcią odpowiemy na wszelkie Państwa pytania.
Zapraszamy do kontaktowania się z naszymi pracownikami:

Kamil Szymański
e-mail: kamil@digicom.com.pl

Marcin Zdziarski
e-mail: marcin.zdziarski@digicom.com.pl

 

Pracujemy od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00

Pobierz makietę:

Grafikę na samochody przygotowuje się albo na podstawie specjalnie przygotowanych i zwymiarowanych szkiców karoserii, albo na podstawie rzeczywistych zdjęć. Zdjęcie samochodu powinno być wykonane prostopadle i centralnie do fotografowanej powierzchni, w miarę możliwości z większej odległości z wykorzystaniem zoom'u, bo dzięki temu minimalizuje się efekt zniekształceń geometrii. Tak wykonane zdjęcie należy zwymiarować w programie graficznym do skali 1:1 lub 1:10 na podstawie zmierzonych wartości kluczowych elementów (np. całkowita długość i wysokość samochodu, wielkość drzwi i szyb).

Wymagania techniczne

Call Now ButtonZadzwoń teraz
Facebook